lördag 31 januari 2009

Rebellera mera!


Idén att varje generation måste göra sina egna misstag, som jag beskrev i förra inlägget, visade sig väldigt inspirerande. Plötsligt fann jag mig drömmandes om svunna tiders uppror med stuprörs-jeans och mc-jackor. Marlon Brando var idealet, James Dean kopian. Det är varje generations uppgift att upptäcka tidlösheten i rebellen, för att sedan givetvis gå vidare och inse att det är ganska banalt att rebellera mot en världsordning som i stort strävar mot ett lyckligare liv för majoriteten människor.

Liksom en annan av våra svenska finansprofiler, Lars O. Grönstedt, var Finansräven väldigt intresserad av musik och speciellt punkrocken från USA. Som kuriosum i sammanhanget måste nämnas att Lars O. Grönstedt under en tid på 70-talet var skribent för en av sveriges största musiktidningar, POSTER och även var med att på allvar introducera KISS för den svenska publiken. Långt ifrån hans senare karriär som high flyer på Handelsbanken. Vad jag ville säga med inlägget är väl egentligen att du måste använda din ungdom till att finna dig själv och att rock 'n' roll drömmar definitivt inte behöver vara ett hinder för avancemang inom finansbranschen. Det är både jag och Lars levande exempel på!

Inga kommentarer: