lördag 18 oktober 2008

Skattereformer och livsstilsmagasin

Som ni alla redan vet har vår kära Allians avskaffat förmögenhetsskatten. Inte för att det kommer att göra någon skillnad, mina tillgångar har ju alltid vistats på annan adress. Nu var det här självklart inte en ursäkt för mig att skryta om min uppfinningsrikedom när det gäller att behålla vad som är mitt, utan en möjlighet att kommentera ett samhällsfenomen. Sedan ett par år tillbaka har ju jag och mina vänner fått hem ett magasin som ska relatera till vår livsstil, det döptes passande nog till Connoisseur. Hur vulgärt det än kan låta så användes inkomst och förmögenhet som urvalskriterium då prenumerantlistan skulle skapas. När nu skatteverket inte längre kräver in förmögenhetsuppgifter har Connoisseur mist sitt urvalskriterie och redaktionen löper en allvarlig risk att deras materiel hamnar i orätta händer, hos kreti och pleti. Mitt förslag är därför att genast göra slag i saken och lägga ned tidskriften, för allas vårt bästa och kanske främst för redaktionens egen skull.

Inga kommentarer: