torsdag 18 december 2008

Coffee table

Som jag diskuterat i tidigare inlägg bör envar arbeta efter principen "act as if". Därför har jag på nämnt tema satt samman lite inredningstips, så att du ska kunna framställa dig själv som mera bildad och distingerad än du kanske i själva verket är. Nedan presenteras några förslag på lämpliga tidskrifter att ha på vardagsrumsbordet:

Yachting International (uttalas: Jåting) - en diger lunta på ofta över 200 glansiga sidor som förtjänstfullt dokumenterar de allra största och mest exklusiva jakterna på de sju haven. Funderar du på att fråga om priset, ja då har du definitivt inte råd...

Cigar aficionado - självklart för cigarrentusiasten, innehåller ofta fängslande och aktuella krönikor

Men's Vogue - den enda modetidningen för män, innehåller få köpguider men väldigt intressant inspiration för hur man kan klä sig elegant utan att behöva se ut som en anorektisk 16-åring

Gods & gårdar - så att man kan se vilka snaskiga utvik de gjort i bekantskapskretsen, innehåller ibland också en del trevliga matlagningsrecept

Travel & Leisure - det enda resemagasinet värt namnet. Punkt slut.


Bara pretentiösa människor bryr sig om att ordna saker i bokstavsordning. Hur som helst ska jag dock i fortsättningen försöka hålla er lite mera uppdaterade, men marknaden har hittills tagit sin tull på er älskade Finansräv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj... Jag lär mig för varje dag.

Det skulle vara en ära att träffa Finansräven i person och få möjligheten att jobba lite mer på min "act as if".

För övrigt ett stort nöje att läsa dina skrivelser här i cyberrymden.

Moert wan der Kwast sa...

Finansräven arbetar som du säkert förstår efter principen att verka utan att synas. Men din positiva kritik går honom definitivt inte obemärkt förbi.